Historia targów motoryzacyjnych – kto zaczął tę przygodę?
Eventy i targi
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Historia targów motoryzacyjnych – kto zaczął tę przygodę?

zy wiesz, że pierwsze targi motoryzacyjne odbyły się w czasach, kiedy Polski nie było na mapie? Historia tych wydarzeń sięga XIX wieku. Event już wtedy rozpalał serca miłośników motoryzacji, nie inaczej jest teraz – różnią się jedynie samochody wystawiane każdego roku na tego typu wydarzeniach.

Zaczniemy od najstarszych znanych targów motoryzacyjnych w Europie i można śmiało powiedzieć, że również na świecie, czyli International Motor Show Germany, który odbywa się na przemian we Frankfurcie i Hanowerze. W tym pierwszym mieście pokazywane są światu pojazdy osobowe i czasem motocykle, w drugim zaś auta użytkowe. Pierwsze, historyczne targi odbyły się w hotelu Bristol w Berlinie, na wystawie pojawiło się wtedy 8 pojazdów silnikowych. 

Z czasem samochody stawały się coraz popularniejsze, tak jak sama impreza. Doszło do tego, że Berlin gościł ją dwukrotnie w latach 1905, 1906 i 1907, bo produkcja pojazdów silnikowych wzrosła do poziomu przemysłowego. Niestety pierwsza wojna światowa przerwała pokazy aż do roku 1921, impreza wtedy powróciła, a wraz z nią 67 producentów i 90 pojazdów na wystawie. W roku 1939 tuż przed wojną odbyła się 29. edycja tej imprezy, zgromadziła wtedy 825 tysięcy uczestników. Zaprezentowano tam nowego Volkswagena. Druga wojna światowa pokrzyżowała oczywiście plany organizatorom, a po niej wszystko przeniosło się do Hanoweru, bo Berlin został podzielony.

Frankfurt – pierwsza edycja targów w tym mieście

We Frankfurcie po raz pierwszy impreza została zorganizowana w roku 1951, zgromadziła wtedy 570 tysięcy odwiedzających, pokazano tam pierwszy samochód ciężarowy. Od 1991 roku w tym mieście pokazuje się jedynie samochody osobowe i czasem motocykle, wszystko dlatego, że impreza tak się rozwinęła, że nie było już miejsca dla innych pojazdów. Te przeniesiono do Hanoweru, o czym już pisaliśmy. Lata świetności Frankfurtu jako organizatora Motor Show dobiegły końca w 2019 roku. To wtedy podjęto decyzję o zmianie lokalizacji, w 2020 wybrano Monachium.

Targi w Genewie – krótka historia

W Szwajcarii również ma miejsce jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych dla fanów, miłośników, właścicieli i producentów samochodów osobowych i nie tylko. Targi Geneva International Motor Show odbywają się od 1905 roku, ostatnie były w 2019 roku, a kolejne mają mieć miejsce w 2022. Oczywiście blisko 3-letnia przerwa spowodowana jest sytuacją epidemiologiczną na świecie. Na genewskiej wystawie praktycznie od samego początku egzotyczne pojazdy kradną światła reflektorów. Nie oznacza to jednak, że brak innych rozwiązań konstrukcyjnych. Wybierając się na te targi, możesz liczyć na przełomowe technologicznie prototypy najpopularniejszych światowych producentów samochodów. Genewa to miasto znane szczególnie ze względu na polityczny aspekt (neutralny grunt), idealne miejsce do obrad. Jednak, co ciekawe, w Szwajcarii nie ma rozwiniętego przemysłu motoryzacyjnego. 

Polskie targi motoryzacyjne – Poznań Motor Show

Największe, najbardziej znane i przede wszystkim najstarsze targi motoryzacyjne w naszym kraju to Poznań Motor Show. Pierwsze Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne datuje się na rok 1992, kiedy to na wystawach pojawiły się: BMW E36, Mazda 626, czy Nissan Maxima. Jednak już w roku 1973 Targi Poznańskie gościły modele ZSD Nysa do przewozu Coca-Coli, a w roku 1983 model Bombel zbudowany na bazie Fiata 126p. Przełomowym momentem dla tego wydarzenia okazała się zmiana nazwy na używaną dziś Poznań Motor Show, pierwszy event pod tym szyldem odbył się w roku 2000. Pojawiło się wtedy blisko 300 modeli samochodów, a sama ekspozycja zajęła 59 tysięcy metrów kwadratowych! Targi odbywają się do dziś, często towarzyszą im dodatkowe atrakcje, jak salon motocyklowy, karawaningowy, czy lotniczy! Nie brak rodzinnego miasteczka bezpieczeństwa, pokazów motocyklowych, czy aut zabytkowych i wystawy aut modyfikowanych!

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Maybach 57S Coupe Muammara Kaddafiego trafił pod młotek
Maybach 57S Coupe Muammara Kaddafiego trafił pod młotek
Pojazd dyktatora wystawiła holenderska firma Auto Leitner zajmująca się sprzedażą eksluzywnych samochodów. Warto zaznaczyć, że pojazd nigdy nie trafił do Kadaffiego z powodu upadku reżimu i śmierci dyktatora.
Wybił głową szybę w samochodzie. Przyczyna? Smartfon
Wybił głową szybę w samochodzie. Przyczyna? Smartfon
Ten materiał wideo świetnie posłużyłby na potrzeby kampanii marketingowej.
Najciekawsze polskie kanały motoryzacyjne na YouTube – TOP10
Najciekawsze polskie kanały motoryzacyjne na YouTube – TOP10
Polski motoryzacyjny zakątek ma wiele do zaoferowania. Sprawdzamy, które kanały mają najwięcej do zaoferowania.
Ostatnie wpisy