• 03 lutego 2023
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
  • Marketing i promocja
automission
Automission
  • Motonews
  • Wyjątkowe pojazdy
    • Samochody
    • Motocykle
    • Inne
  • Ludzie motoryzacji
  • Eventy i targi
  • Lifestyle
    • Pojazdy gwiazd
    • Moda i styl
    • Ciekawostki
  • Instamoto
automission
NOWOŚCI
  • Jak są skonstruowane łożyska ślizgowe
  • Wyzwania w zarządzaniu flotą samochodową
  • Jak dbać o układ chłodzenia w aucie?
  • Jak serwisować auto?
  • Automission
  • /
  • Ludzie motoryzacji
  • /
  • Michael Schumacher – historia bohatera motorsportu
Ludzie motoryzacji Hubert GrabowskiHubert Grabowski 11 lutego 2022 724
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Michael Schumacher – historia bohatera motorsportu

Aby opisać Michaela Schumachera w sposób godny takiej legendy, potrzebne byłoby kilkaset, jak nie kilkaset tysięcy stron. Niemiec to prawdziwa ikona motorsportu i do dziś fani wspominają go jako najlepszego w historii. 

Początki Niemca w Formule 1

Swój debiut w Formule 1 młody Michael Schumacher zawdzięcza gazowi łzawiącemu, a dokładniej temu, że został on użyty przez Bertranda Gachota, kierowcę zespołu Jordan, który przez ten fakt trafił do więzienia. Młody Niemiec został wybrany jako jego zastępstwo – jego agent zachwalał, że Schumacher zna tor, na którym miał zadebiutować, jak własną kieszeń. Mercedes zapłacił zespołowi 150 tysięcy dolarów. 

W rzeczywistości jako kierowca Schumacher pojawił się tam pierwszy raz i mimo tego udało mu się zdobyć siódme, najwyższe w sezonie dla zespołu miejsce w kwalifikacjach. Niestety nie ukończył wyścigu przez awarię sprzęgła. 

Dobra postawa zaowocowała jednak stałym kontraktem z Benettonem. W barwach tej ekipy Schumacher wygrał swój pierwszy wyścig podczas Grand Prix Belgii w 1992 roku, zajął wtedy trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców. Prawdziwy geniusz pokazał dopiero dwa lata później. 

Pierwsze mistrzostwa

Schumacher w sezonie 1994 wygrał pierwsze sześć z siedmiu wyścigów, z czego w Grand Prix Hiszpanii zajął drugie miejsce pomimo awarii skrzyni biegów. Potem doszło jednak do wielu kontrowersji, gdyż Niemiec był dwukrotnie dyskwalifikowany z wyścigu, otrzymał kary zawieszenia na różne rundy, a do ostatniej rundy przystępował jedynie z punktem przewagi nad Damonem Hillem. 

Schumacher zdobył jednak tytuł, gdyż po popełnieniu błędu przy powrocie na tor zderzył się z próbującym go wyprzedzić Hillem. Wyeliminowało to obu kierowców z wyścigu, a Schumacher stał się tym samym pierwszym w historii Niemcem z mistrzowskim tytułem. Zdobył go również rok później, lecz tym razem z aż 33-punktową przewagą nad Hillem. 

Era Ferrari

Michaela Schumachera znamy jednak przede wszystkim z ery w Ferrari, która rozpoczęła się w 1996 roku – lecz początki nie były proste, czekała go żmudna i czasochłonna praca. Dopiero w latach 2000–2004 zaczął dominować w wyścigach. Wygrał w tym czasie wszystkie 5 tytułów, a zagrożony mógł się poczuć jedynie w sezonie 2003, gdy rywalizował z Kimim Raikkonenem oraz Juanem Pablo Montoyą.

W latach 2005–2006 Schumacher musiał jednak uznać wyższość młodego Fernando Alonso, który zdobył swoje dwa pierwsze i do tej pory jedyne tytuły mistrzowskie. W sezonie 2006 Niemiec ogłosił koniec kariery. 

Dalsze losy Niemca

Schumacher zszokował wszystkich powrotem do Formuły 1 w 2010 roku. Został wtedy zatrudniony przez debiutujący zespół Mercedesa u boku Nico Rosberga i pomagał w budowie fundamentów pod ekipę, która okazała się jedną z najbardziej dominujących w historii – zdobyli 8 tytułów wśród konstruktorów i 7 wśród kierowców, gdyż hegemonię ekipy z Brackley udało się przerwać Maxovi Verstappenowi. 

Aktualnie nie wiadomo, co się dzieje z Schumacherem, gdyż informacje na temat jego stanu zdrowia – po tragicznym wypadku na nartach w 2013 roku – są ściśle tajne. Jedno jest pewne: Michael ma wsparcie od całego świata motorsportu.

Zdj. główne: Luis Jose Torrealba/unsplash.com

F1, Ferrari, Michael Schumacher
Poprzedni wpisTesla 3 we flocie policji! Niezwykły pomysł funkcjonariuszy Następny wpisNiesamowity samochód Roberta Lewandowskiego – robi wrażenie!
Hubert Grabowski
Hubert Grabowski (editor)

Dumny posiadacz prawa jazdy od nieco ponad roku, który dobrze wie jak trudne są początki dla młodego kierowcy. W internecie obecny od ponad 3 lat, jako dziennikarz i copywriter. Miłośnik Formuły 1 i szybkiej jazdy.

Polecamy również

Habeed Hameed/Wikimedia Commons
Ludzie motoryzacji

Bernie Ecclestone – kontrowersyjna legenda motoryzacji

15 listopada 2022
dimitrisvetsikas1969/pixabay.com
Ludzie motoryzacji

Janusz Kulig – talent zatrzymany przez pociąg…

26 sierpnia 2022
Scott Umstattd/unsplash.com
Ludzie motoryzacji

Legendarni konstruktorzy samochodów! O nich warto wiedzieć

8 lipca 2022

Zostaw komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze wpisy

  • Jak są skonstruowane łożyska ślizgowe
  • Wyzwania w zarządzaniu flotą samochodową
  • Jak dbać o układ chłodzenia w aucie?
  • Jak serwisować auto?
  • Mobilne zabawki dla dzieci – najciekawsze inspiracje

Kategorie

  • Motonews
  • Wyjątkowe pojazdy
  • Ludzie motoryzacji
  • Eventy i targi
  • Lifestyle
  • Instamoto

Automission.pl – Twój portal o niezwykłych pojazdach, gwiazdach i ciekawostkach z branży motoryzacyjnej!

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Nasze serwisy: motole.pl, mototeams.pl, trans-moto.pl, teamuto.pl, carsio.pl, beautyride.pl, startmoto.pl, tuningster.pl, onetrace.pl

Ostatnie wpisy

Jak są skonstruowane łożyska ślizgowe
02 lutego, 2023
Jak dbać o układ chłodzenia w aucie?
31 stycznia, 2023

Najpopularniejsze

Jak są skonstruowane łożyska ślizgowe
02 lutego, 2023
Jak dbać o układ chłodzenia w aucie?
31 stycznia, 2023

Kategorie

Motonews

Wyjątkowe pojazdy

Ludzie motoryzacji

Eventy i targi

Lifestyle

Instamoto

Automission.pl © 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności