Archiwalne zdjęcia motoryzacyjne na Instagramie – top 10!
Instamoto
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Archiwalne zdjęcia motoryzacyjne na Instagramie – top 10!

Choć z pewnością wehikuł czasu nie jest na tę chwilę w zasięgu ludzkich możliwości, to fotografia pełni bardzo ważną rolę w życiu każdego z nas i jest swego rodzaju namacalną namiastką powrotu do przeszłości. 

Tak się składa, że historia motoryzacji rodziła się w czasie, gdy dysponowaliśmy już technologią uwieczniania rzeczywistości. Dlatego też w sieci możemy znaleźć wiele interesujących przebitek z początku XX wieku. Oto nasze zestawienie 10 najciekawszych archiwalnych zdjęć motoryzacyjnych na Instagramie. 

10.

Pierwsza fotografia przedstawia parking fabryki Forda zlokalizowanej w New Jersey. Znalazły się na nim samochody klientów, które dopiero co zjechały z taśm produkcyjnych i oczekują na swoich nowych właścicieli. Choć nieznana jest dokładna data wykonania zdjęcia, to wiemy, że miało to miejsce w połowie XX wieku – lata produkcyjne forda F1 przypadają na okres od 1948 do 1952 roku.

9.

Kolejne zdjęcie zostało wykonane w roku 1970 i ukazuje wczesne prace nad prototypem samochodu – znanego później jako lotus esprit – wewnątrz brytyjskiej fabryki DMC zlokalizowanej w Norfolk. 

8.

Pora na gwiazdę Formuły 1 z drugiej połowy XX wieku uwiecznioną w miejscowości Ontario w 1971 roku. Na zdjęciu widzimy Jackiego Stewarta znanego pod pseudonimem Latający Szkot (ang. Flying Scot). Jackie ma na swoim koncie trzy tytuły mistrzowskie i 27 zwycięstw Grand Prix. 

7.

Siedziba General Motors, 1951 rok. Ten futurystyczny, jak na swoje czasy, samochód podbił serca Amerykanów i rozpoczął nową motoryzacyjną erę u naszych sąsiadów zza oceanu. Buick XP300 był pierwszym samochodem wprowadzającym odświeżony styl i myśl inżynierską.

6.

Na zdjęciu możemy zauważyć bolid zbudowany według myśli konstruktorskiej Alfreda „Dino” Ferrariego – pierworodnego syna założyciela kultowej włoskiej marki, Enza Ferrariego. Jako obiecujący talent inżynierski Dino przekonał swojego ojca do budowy innowacyjnego silnika V6, który pozwoliłby Ferrari wystartować w ramach Formuły 2.

5.

Kolejne zdjęcie przedstawia mechaników przygotowujących ferrari dino 156s podczas włoskiego Grand Prix Monzy w 1962 roku. Start zakończył się gorzką przegraną dla Włochów – najlepszy kierowca uplasował się tuż za podium.

4.

Z pewnością zastanawiacie się, kto został uwieczniony na powyższym zdjęciu? To Henry Ford we własnej osobie. Wybrałem to zdjęcie z racji 125. urodzin czterokołowca zbudowanego przez amerykańskiego inżyniera. To właśnie ten niepozorny automobil odmienił historię motoryzacji.

3.

Sportowe cudo ze zdjęcia znane jest jako ford P68 (lub, wśród wtajemniczonych, F3L). Był to prototyp zbudowany przez europejski oddział Forda. Pomimo wielkich ambicji samochód sprawiał zbyt duże problemy i ostatecznie skończył w piwnicy historii marki.

2.

To prawdziwa gratka dla wszystkich fanów królowej motorsportu. Na zdjęciu uwieczniona została pierwsza kobieta biorąca udział w wyścigach Grand Prix. To nikt inny jak Włoszka Maria Teresa de Filippis debiutująca w 1958 roku. 

1.

Lepiej zapnijcie pasy. To pochodzące z okresu dwudziestolecia międzywojennego zdjęcie przedstawia Louisa Chirona za sterami bugatti type 51, który wygrał trzecią edycję Grand Prix Monaco. 

(fot. pixabay.com)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać odpowiednie osprzęt elektroinstalacyjny – praktyczny poradnik
Jak wybrać odpowiednie osprzęt elektroinstalacyjny – praktyczny poradnik
W artykule porozmawiamy o wyborze odpowiedniego osprzętu elektroinstalacyjnego. Dowiesz się, jakie kryteria powinieneś rozważyć, aby dokonać świadomego zakupu, który spełni Twoje oczekiwania.
Dodatki do diesla – prosta i szybka pielęgnacja wysokoprężnej jednostki napędowej
Dodatki do diesla – prosta i szybka pielęgnacja wysokoprężnej jednostki napędowej
amochody z silnikami Diesla cieszą się wśród kierowców na świecie bardzo dużą popularnością. Jednostki wysokoprężne doceniane są za niskie spalanie, wysoką odporność na uszkodzenia, sporą żywotność, przyjemność z jazdy oraz wysoki moment obrotowy osiągany przez takie auta.
Pierwszy bolid legendy F1, Michaela Schumachera, trafił pod młotek
Pierwszy bolid legendy F1, Michaela Schumachera, trafił pod młotek
Po 30 latach wraca, by trafić do nowego właściciela, który doceni historyczną wartość bolidu.
Ostatnie wpisy