Oficjalne profile marek samochodów na Instagramie – co warto obserwować?
Instamoto
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Oficjalne profile marek samochodów na Instagramie – co warto obserwować?

Reklama jest dźwignią handlu i doskonale wiedzą o tym motoryzacyjni giganci. Profile których marek są jednak warte obserwowania na Instagramie?

Instagram jest bez wątpienia jednym z największych portali społecznościowych na świecie. Najważniejszym środkiem przekazu jest tam obraz, przez co każdy, kto próbuje zdziałać coś więcej na Instagramie, musi postawić na dobrej jakości zdjęcia. 

Marki motoryzacyjne mają oczywiście fundusze, by wynajmować profesjonalnych fotografów i nawet zapewniać im najwyższej jakości sprzęt, ale w przypadku tej platformy jest to czasem za mało. Ważna jest bowiem regularność publikowania postów, odpowiednia ich promocja, a także przemyślane zaplanowanie swojego profilu, by był on spójny i czytelny. Które marki brylują w tych aspektach i z pełnym przekonaniem możemy zachęcić Was do ich obserwowania?

Ferrari (@ferrari)

Jedna z najbardziej ikonicznych marek samochodów sportowych na świecie nie musiałaby tak naprawdę stawiać na uporządkowanego i dobrze przygotowanego Instagrama – jej renoma sama generuje liczby. Ekipa z Maranello rzadko kiedy idzie jednak na łatwiznę, czego efektem jest naprawdę wyjątkowy profil.

Oczywiście w pierwszej kolejności wzrok przykuwają zjawiskowe samochody, które wykonują większość roboty. Fotografowie nie boją się jednak zabawy z cieniem, stawiając przy okazji na naturalność. W postach Ferrari brak jakiegokolwiek przesytu efektami – samochód, natura (lub tor wyścigowy), prędkość. Tylko tyle i aż tyle wystarczyło, by odnieść sukces w przestrzeni wirtualnej.

BMW (@bmw

Bawarczycy uderzają w troszkę inne tony niż wspomniane wyżej Ferrari. Bez trudu można na przykład zauważyć sporą liczbę zdjęć ocierającą się o przekrój treści typowo motoryzacyjnych i lifestylowych z udziałem modelek lub modeli. W większości przypadków jednak na pierwszym miejscu i tak są jednak samochody.

BMW często przywiązuje uwagę do szczegółów, co doskonale widać po umieszczanych na profilu zdjęciach – nieraz możemy dojrzeć świetne zbliżenia na reflektory, grille czy spojlery. Łatwo można również zauważyć kilka zgrupowanych ze sobą fotek utrzymanych w podobnej koncepcji stylistycznej. Robi to naprawdę dobre wrażenie.

Audi (@audiofficial)

Zostajemy w Niemczech, przechodzimy jednak do innego koncernu. Audi bowiem także prezentuje naprawdę świetny profil – spójny, prezentujący najwyższą jakość zdjęć i będący fantastyczną promocją marki.

Co prawda znajdziemy tutaj całkiem sporo renderów i fotografii, które były dość mocno potraktowane programami graficznymi. Takie zdjęcia nie należą jednak do większości. To, co najmocniej rzuca się w oczy, to spójność profilu. 

Fotografie rozbite na dwie czy trzy części wyglądają świetnie przy podglądzie strony profilowej, a każdy post zgrupowany jest idealnie w linijce, gdzie mieszczą się zawsze po trzy publikacje. Wszystko jest tu na swoim miejscu i robi to naprawdę spore wrażenie.

Bugatti (@bugatti)

Były Włochy, były Niemcy, teraz czas na Francję. Bugatti to kolejna marka, która do swojego profilu na Instagramie przykłada naprawdę sporą wagę. Jest jednak co pokazywać, gdyż te auta prezentują się zniewalająco.

Po raz kolejny mamy tutaj naprawdę świetny podział konkretnych grup bądź sesji zdjęciowych, a sam profil jest dość różnorodny – grupy samochodów, pojedynczy egzemplarz w naturze, garażu czy na torze, powroty do historii czy drobne szczegóły – wszystko jest na swoim miejscu.

Zdj. główne: Claudio Schwarz/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*