Wszystko co musisz wiedzieć na temat pozycjonowania stron WWW
Marketing i promocja
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Wszystko co musisz wiedzieć na temat pozycjonowania stron WWW

Działań marketingowych w sieci jest całe mnóstwo i mimo, iż wszystkie mają jeden cel – zwiększenie popularności witryny w sieci – to jedne opłacają się bardziej, inne mniej. Jedną z podstawowych czynności, którą warto przeprowadzić tuż po rozpoczęciu działalności w branży e-commerce, jest pozycjonowanie stron WWW – i to niezależnie od branży i oczekiwań względem rozwoju czy ekspansji. Proces ten polega na poprawie widoczności i pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez internautę wybranej frazy kluczowej. Większość stron bez odpowiedniego zaplecza SEO ląduje w listingu Google na ostatnich pozycjach, które z reguły nie generują jakiegokolwiek organicznego ruchu. Pozycjonowanie ma na celu zmianę tego stanu rzeczy. Proces ten jest wieloetapowy, skomplikowany i wiąże się czasami z dużymi nakładami finansowymi. Warto sobie przybliżyć jego ogólną specyfikę i kilka podstawowych kroków.

Bez audytu ani rusz

Każda profesjonalna i ambitna agencja SEO powinna rozpocząć swoje działania od zaproponowania klientowi szczegółowego audytu. Pod tym tajemniczo brzmiącym słowem kryje się niezwykle precyzyjna analiza całej witryny pod kątem jej zoptymalizowania pod silnik wybranej wyszukiwarki, przeważnie Google. W ramach audytu najlepsi pozycjonerzy i programiści ocenią wszelkie istotne aspekty dotyczące danej witryny, w tym jej architekturę, strukturę, kod źródłowy, nagłówki, obecność słów kluczowych czy też UX, UI i wiele, wiele innych. Wszystkie te aspekty mają ogromny wpływ na kolejne działania SEO, a przy tym także ułatwiają zaplanowanie strategii w ujęciu długo- i krótkoterminowym.

Przystosuj witrynę do wymagań algorytmu wyszukiwarki działaniami on-site

W pozycjonowaniu SEO chodzi o spełnienie wszelkich wymagań stawianych przez niezwykle zaawansowany technicznie algorytm wyszukiwarki Google. Niestety szczegóły jego pracy i liczenia pozycji są utajnione, firma Google przekazuje jednak pozycjonerom co pewien czas nowe wytyczne, które umożliwiają dostosowanie działań agencji do obecnej sytuacji. Warto tym samym korzystać z usług firmy, która ma za sobą wiele zrealizowanych współprac zakończonych pełnym sukcesem i przeprowadza częste szkolenia. Z reguły takie agencje mają swoje własne wewnętrzne, sprawdzone i pewne działania, które dają wyłącznie dobre efekty. Istotne jest szybkie działanie witryny, nasycenie obecnych treści frazami kluczowymi bądź napisanie nowych, a także optymalizacja kodu źródłowego oraz zdefiniowanej hierarchii nagłówków i wiele innych.

Nie bez znaczenia są także działania off-site

Liczą się także działania off-site, które z kolei obejmują działania realizowane poza pozycjonowaną witryną. Większość agencji SEO skupia się tutaj na budowaniu bazy linków zwrotnych, które prowadzą do wybranej strony internetowej. Jeszcze do niedawna algorytm Google oceniał liczbę linków, podczas gdy obecnie bierze pod uwagę wyłącznie ranking strony, na której się znajdują.

Fot. StartupStockPhotos/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 02.02.2022

    Audyt seo to pierwsze i najważniejsze działanie na stronie, jakie można zrobić, bez względu gdzie się znajduję czy jest to pozycjonowanie sky-shop, czy opencart, ta zasada się nie zmienia. Z działań off site też dobrze jest korzystać np. z optymalizacji wizytówki Google.

  • Dawid 22.02.2022

    Czy decydujesz się na działania lokalne z SEO, czy też klasyczną optymalizację, audyt jest konieczny. Rozpoczynając pozycjonowanie Włocławek https://sxo.pl/pozycjonowanie-wloclawek/, Bydgoszcz, Warszawa, czy każde inne miasto w Polsce, musisz się dowiedzieć, jakie braki posiada Twoja witryna, a które to pozycjonowanie mogą uniemożliwić w stopniu, w jakim planowałeś rozwinąć swoją działalność e-commerce. Audyt jest jak literka A w alfabecie – pierwszy i wszyscy musimy przez niego przejść, aby pójść dalej.

Rekomendowane
Smakowita i zdrowa pozycja w ofercie Lexusa
Smakowita i zdrowa pozycja w ofercie Lexusa
Smakowite jabłka rosną na obszarze rezerwatu UNESCO na północy Hiszpani. Sprawdź, w jaki sposób zostają oznakowane logiem znanej marki.
Jak odpowiednio dobrać wyposażenie do Twojej restauracji: Przewodnik dla początkujących właścicieli
Jak odpowiednio dobrać wyposażenie do Twojej restauracji: Przewodnik dla początkujących właścicieli
Zdobądź praktyczne wskazówki dotyczące wybierania wyposażenia do Twojej restauracji. Przeczytaj nasz przewodnik, który pomoże Ci przetrwać ten proces bez zbyt dużej ilości stresu.
Jak prawidłowo konserwować sejf – praktyczne porady i wskazówki
Jak prawidłowo konserwować sejf – praktyczne porady i wskazówki
Odkryj sprawdzone metody, które pomogą Ci utrzymać sejf w idealnym stanie. Dochowaj tajemnicy skarbowca i zapewń długą żywotność swojemu sejfowi dzięki naszym praktycznym poradom.
Ostatnie wpisy