Działań marketingowych w sieci jest całe mnóstwo i mimo, iż wszystkie mają jeden cel – zwiększenie popularności witryny w sieci – to jedne opłacają się bardziej, inne mniej. Jedną z podstawowych czynności, którą warto przeprowadzić tuż po rozpoczęciu działalności w branży e-commerce, jest pozycjonowanie stron WWW – i to niezależnie od branży i oczekiwań względem rozwoju czy ekspansji. Proces ten polega na poprawie widoczności i pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez internautę wybranej frazy kluczowej. Większość stron bez odpowiedniego zaplecza SEO ląduje w listingu Google na ostatnich pozycjach, które z reguły nie generują jakiegokolwiek organicznego ruchu. Pozycjonowanie ma na celu zmianę tego stanu rzeczy. Proces ten jest wieloetapowy, skomplikowany i wiąże się czasami z dużymi nakładami finansowymi. Warto sobie przybliżyć jego ogólną specyfikę i kilka podstawowych kroków.
Każda profesjonalna i ambitna agencja SEO powinna rozpocząć swoje działania od zaproponowania klientowi szczegółowego audytu. Pod tym tajemniczo brzmiącym słowem kryje się niezwykle precyzyjna analiza całej witryny pod kątem jej zoptymalizowania pod silnik wybranej wyszukiwarki, przeważnie Google. W ramach audytu najlepsi pozycjonerzy i programiści ocenią wszelkie istotne aspekty dotyczące danej witryny, w tym jej architekturę, strukturę, kod źródłowy, nagłówki, obecność słów kluczowych czy też UX, UI i wiele, wiele innych. Wszystkie te aspekty mają ogromny wpływ na kolejne działania SEO, a przy tym także ułatwiają zaplanowanie strategii w ujęciu długo- i krótkoterminowym.
W pozycjonowaniu SEO chodzi o spełnienie wszelkich wymagań stawianych przez niezwykle zaawansowany technicznie algorytm wyszukiwarki Google. Niestety szczegóły jego pracy i liczenia pozycji są utajnione, firma Google przekazuje jednak pozycjonerom co pewien czas nowe wytyczne, które umożliwiają dostosowanie działań agencji do obecnej sytuacji. Warto tym samym korzystać z usług firmy, która ma za sobą wiele zrealizowanych współprac zakończonych pełnym sukcesem i przeprowadza częste szkolenia. Z reguły takie agencje mają swoje własne wewnętrzne, sprawdzone i pewne działania, które dają wyłącznie dobre efekty. Istotne jest szybkie działanie witryny, nasycenie obecnych treści frazami kluczowymi bądź napisanie nowych, a także optymalizacja kodu źródłowego oraz zdefiniowanej hierarchii nagłówków i wiele innych.
Liczą się także działania off-site, które z kolei obejmują działania realizowane poza pozycjonowaną witryną. Większość agencji SEO skupia się tutaj na budowaniu bazy linków zwrotnych, które prowadzą do wybranej strony internetowej. Jeszcze do niedawna algorytm Google oceniał liczbę linków, podczas gdy obecnie bierze pod uwagę wyłącznie ranking strony, na której się znajdują.
Fot. StartupStockPhotos/pixabay.com
Audyt seo to pierwsze i najważniejsze działanie na stronie, jakie można zrobić, bez względu gdzie się znajduję czy jest to pozycjonowanie sky-shop, czy opencart, ta zasada się nie zmienia. Z działań off site też dobrze jest korzystać np. z optymalizacji wizytówki Google.
Czy decydujesz się na działania lokalne z SEO, czy też klasyczną optymalizację, audyt jest konieczny. Rozpoczynając pozycjonowanie Włocławek https://sxo.pl/pozycjonowanie-wloclawek/, Bydgoszcz, Warszawa, czy każde inne miasto w Polsce, musisz się dowiedzieć, jakie braki posiada Twoja witryna, a które to pozycjonowanie mogą uniemożliwić w stopniu, w jakim planowałeś rozwinąć swoją działalność e-commerce. Audyt jest jak literka A w alfabecie – pierwszy i wszyscy musimy przez niego przejść, aby pójść dalej.