TOP 5 niezwykłych motocykli. To wyróżnia je na rynku!
Motocykle
Potrzebujesz ok. 6 min. aby przeczytać ten wpis

TOP 5 niezwykłych motocykli. To wyróżnia je na rynku!

Każdy właściciel motocykla pragnie, aby jego jednoślad wyróżniał się na tle innych pojazdów przemierzających drogi. Prezentujemy zestawienie nietuzinkowych maszyn o niepowtarzalnym charakterze!

Wyjątkowa konstrukcja, możliwości oraz wygląd, czyli jak wyróżniać się na drodze

Większość osób woli pozostać niezauważonymi, gdy mowa o rozmaitych sferach życia codziennego. Są jednak i takie, które kierują się zupełnie innym podejściem. Dotyczy to również motoryzacji, a dokładniej wyboru pojazdu. Wielu stawia sobie za cel właśnie to, aby ich motocykl był wyjątkowy i niepowtarzalny. Szukają maszyn największych, najszybszych, najszerszych, a czasami nawet chcą, by były nieco ekscentryczne. To właśnie dla nich — dla Was — przygotowaliśmy tę listę. Zaczynajmy!

  1. Honda DN-01

Nasze zestawienie otwiera Honda DN-01. To pojazd, który na pierwszy rzut oka wygląda jak awangardowy skuter. Prawda jest jednak nieco inna. Wbrew pozorom, motocykl ten ma ogromne możliwości, które zachęcają do niego nawet najbardziej wymagających kierowców. Celem producentów było prawdopodobnie dotarcie do zupełnie nowej grupy klientów. Analizując wygląd i konstrukcję Hondy DN-01, można wysnuć wniosek, że jest to pojazd dedykowany wszystkim tym, którzy nie boją się wyzwań i pragną się wyróżniać.

Honda DN-01 jest bezkonkurencyjna. Żaden z innych jednośladów jej nie przypomina. Model wyposażony jest w sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Podczas jazdy użytkownik ma możliwość wybrania jednego z dwóch dostępnych trybów: „Drive” – do standardowej jazdy lub „Sport”. Ten drugi, jak sama nazwa wskazuje, sprawdzi się podczas odważnych, sportowych wyczynów. Warto zwrócić uwagę na wygląd i konstrukcję tego jednośladu. Niskie osadzenie siodła czy 65-konny silnik raczej nie będzie odpowiadał tym, którym najbardziej zależy na szybkości. 

Wśród największych atutów Hondy DN-01 znajduje się przede wszystkim kątowa pompa hydrauliczna z możliwością dowolnej zmiany ilości płynu na obrót. Dzięki niej zmiana biegów jest niezwykle efektywna. Jednak połączenie tak nowoczesnego rozwiązania z przestarzałym silnikiem V-twin nie było chyba najlepszym pomysłem. Wygląd tego motocykla również pozostawia nieco do życzenia. Design nie należy raczej do jego najmocniejszych stron, ale o gustach się nie dyskutuje. 

  1. MTT Superbike

MTT Superbike, znany również jako Y2K Turbine, to motocykl napędzany turbiną gazową. Pojazd ten produkowany jest przez Marine Turbine Technologies w Luizjanie. Wydaje się, że producenci uznali wyposażenie jednośladu w silnik samochodowy za zbyt nudne. Zamiast tego użyli silnika stosowanego w helikopterach, takich jak np. Bell JetRanger 206.

Wyposażenie MTT Superbike w lotniczą jednostkę napędową Rolls-Royce Alisson 250 sprawiło, że wyróżnia się on zdecydowanie ponadprzeciętnymi osiągami. Jednoślad generuje 320 KM oraz ponad 540 Nm momentu obrotowego. Tym motocyklem kierowcy są w stanie przyspieszyć od zera do 365 km/h już w 15 sekund. Jako paliwo mogą być stosowane zarówno nafta lotnicza, jak i olej napędowy.

MTT Superbike charakteryzuje się długim, opływowym kształtem, który ze względu na małe opory powietrza doskonale sprawdza się podczas szybkiej jazdy. Przejażdżka tym pojazdem gwarantuje maksymalny wzrost adrenaliny równie szybki, jak osiągnięcie błyskawicznej prędkości. Jeśli jesteś wystarczająco odważny, a może też zwyczajnie znudzony dotychczasowymi maszynami, to MTT Superbike jest właśnie dla Ciebie.

  1. Rokon Trail-Breaker

Rokon to amerykańska marka, która swoje początki miała w 1963 roku i dobrze prosperuje po dziś dzień. Sam motocykl Trail-Breaker jest jeszcze starszy – jego pierwszy egzemplarz powstał w 1958 roku. Jego wynalazcą był Charles Fehn.

Rokon Trail-Breaker swoją wyjątkowość zawdzięcza nietypowej konstrukcji, która pozwala na jazdę niemal w każdych warunkach. Można poruszać się nim po zwykłych drogach, ale świetnie poradzi sobie również w terenie. W tym modelu napęd jest przenoszony na oba koła za pomocą łańcuchów. Moment obrotowy jest z kolei przekazywany z dwusuwowego silnika Chrysler Power Bee o pojemności liczącej jedyne 163 cm3 oraz mocy 10 KM. Pojazd wyposażony jest w trzystopniową skrzynię biegów Albion. 

Kolejną cechą wyróżniającą Trail-Breakera jest brak zawieszenia. Co więcej, jego koła można napełnić wodą lub zapasowym paliwem. W sytuacji, gdy pozostaną puste, pojazdem będzie można nawet „pływać”. Rokon Trail-Breaker swoim wyglądem przypomina bardziej traktor niż motocykl. „Ratuje” go od tego jedynie obecność dwóch kół zamiast czterech. 

  1. Suzuki RE5

Kolejnym niezwykłym motocyklem w naszym zestawieniu jest Suzuki RE5. Produkowany był w latach 1974–1976. Liczba niekonwencjonalnych rozwiązań, które zastosowano w tym pojeździe, jest naprawdę imponująca. Wyjątkową innowacją było wówczas zaprojektowanie układu chłodzenia płaszczem wodnym.

Układ wydechowy również zasługuje na chwilę uwagi. Jego stopień skomplikowania sprawia, że w pierwszej chwili trudno pojąć, jak on właściwie funkcjonuje. Motocykl został wyposażony w silnik Wankla, który generuje ogromne ilości ciepła. Temperatura na kolektorze wydechowym dochodzi niekiedy aż do 927 stopni Celsjusza. Taki wynik spowodował, że konieczne było zastosowanie dwudrożnego, żebrowanego kolektora oraz dodatkowych wlotów powietrza. Tak wysokie temperatury przyczyniły się także do opracowania specjalnego systemu zapłonowego. Zdecydowano się na zastosowanie dużego pojedynczego tłoka oraz specjalnych palladowych świec zapłonowych.

Niestety, stylizacja Suzuki RE5 pozostawia sporo do życzenia. Wydaje się, że projektant mógł nieco ulec przerostowi formy nad treścią. W szczególności rzucają się w oczy okrągły panel instrumentów oraz tylna lampa, która swoim wyglądem przypomina raczej rolkę narzędziową z choppera.

  1. Moto Guzzi V85TT

Ostatnim nietypowym motocyklem, obok którego nie sposób przejść obojętnie, jest Moto Guzzi V85TT. Jest to turystyczna adaptacja klasycznych pojazdów oferowanych przez Moto Guzzi. Model łączy w sobie cechy enduro i motocykli turystycznych, a ponadto wyposażony jest w elementy nawiązujące do uwielbianego przez wszystkich stylu retro. 

Moto Guzzi V85TT wyposażony jest w dwucylindrowy silnik widlasty, chłodzony powietrzem. Według opisu producenta moc tego modelu to 80 KM. Takie osiągi są możliwe dzięki większej przepustnicy, zmodyfikowanej magistrali olejowej z dwoma pompami oraz nowemu wałowi korbowemu z wymienionym korbowodem i tłokiem.

Motocykl V85TT to połączenie wdzięku, delikatności oraz nowoczesnej techniki. Jego design przypadnie do gustu wszystkim fanom lat osiemdziesiątych. Wygodna kanapa, wąskie boczki i szeroka kierownica sprawiają, że jazda tym jednośladem to niezwykle przyjemne doświadczenie. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Targi genewskie wrócą jednak w 2021 roku? Jest nadzieja!
Targi genewskie wrócą jednak w 2021 roku? Jest nadzieja!
Jeszcze w czerwcu gruchnęła informacja, że International Motor Show w Genewie przeszedł do historii. Najsłynniejsze na świecie targi motoryzacyjne nie odbyły się w 2020 roku, a organizatorzy stawiali pod znakiem zapytania dalszy los imprezy. Pojawiła się informacja, że może nie być tak źle!
E-recepty popularne wśród seniorów
E-recepty popularne wśród seniorów
E-recepty, czyli elektroniczne recepty, stają się coraz bardziej popularne wśród seniorów. To zmiana, która ma wpływ na sposób, w jaki starsze pokolenie korzysta z opieki zdrowotnej.
Czym jeżdżą polscy olimpijczycy. Sprawdzamy ich garaże!
Czym jeżdżą polscy olimpijczycy. Sprawdzamy ich garaże!
Zastanawiasz się, jakimi samochodami poruszają się polscy olimpijczycy? W takim razie zapoznaj się z naszym zestawieniem i dowiedz się, jakie pojazdy znajdują się w ich garażach.
Ostatnie wpisy