Wymiana opon na letnie: kiedy to zrobić i dlaczego warto wybrać Nokian Wetproof?
Motonews
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Wymiana opon na letnie: kiedy to zrobić i dlaczego warto wybrać Nokian Wetproof?

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Nie ulega wątpliwości, że wymiana ogumienia jest jedną z najważniejszych rzeczy, o której musi pamiętać odpowiedzialny kierowca. Pojawia się jednak pytanie – kiedy najlepiej zdjąć opony zimowe i założyć letnie? Czy marzec to odpowiedni miesiąc na wymianę opon? A może kwiecień? Czy wymiana ogumienia w maju to już spore spóźnienie? Jakie opony letnie wybrać i dlaczego modele Nokian Wetproof zasługują na szczególną uwagę?

Wymiana opon: czy jest konieczna?

Kierowców jeżdżących zimą nie trzeba nakłaniać do zmiany opon w listopadzie czy grudniu. Wiedzą, że opony letnie nie będą sprawne podczas jazdy po śniegu i że należy zmienić je na zimowe. Istnieje jednak spora grupa kierowców, która zapomina o tym, że warto zdjąć opony zimowe wraz z końcem zimy  i założyć ogumienie do jazdy latem, na przykład opony z segmentu premium takie jak Nokian Wetproof.

Zmiana opon na letnie jest bardzo dobrym pomysłem. Prowadzenie auta w oponach zimowych latem to zły pomysł. Tego rodzaju ogumienie zostało zaprojektowane do jazdy w temperaturze poniżej 4°C, kiedy na drogach zalega błoto, śnieg lub mieszanina jednego i drugiego. Gdy temperatura otoczenia rośnie, guma, z której została wykonana opona zimowa, ulega odkształceniom. Szybciej się też zużywa, a jej właściwości jezdne tracą na jakości, co może prowadzić do znacznego wydłużenia drogi hamowania.

Zmiana opon: kiedy zdjąć zimowe i założyć letnie?

Polski klimat nie ułatwia życia kierowcom. Pogoda w marcu, kwietniu i maju może zmieniać się bardzo drastycznie – jednego dnia jest ciepło i sucho, a ranem nie ma przymrozków, drugiego nagle zaczyna padać śnieg, a o poranku drogi są zaśnieżone albo oblodzone.

Eksperci zalecają, żeby wymiany opon odbywała się wtedy, gdy temperatura na zewnątrz przekroczy 7°C. Nie jest jednak błędem jazda w oponach zimowych, kiedy temperatura wynosi od 10 do 14°C. Nie ulegną szybkiemu zużyciu i nie obniżą poziomu komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Zmiana opon może więc zostać nieco przeciągnięta w czasie.

Co oznaczają powyższe informacje? Mniej więcej to, że trudno wybrać idealny moment na zmianę ogumienia. Należy się więc kierować prognozami pogody, szczególnie długoterminowymi, regularnie kontrolować zbieżność i wyważenie kół, by nie narażać opon na przedwczesne zużycie i obserwować pogodę za oknem. Wtedy określenie dogodnego momentu nie powinno stanowić problemu.

Dobre opony na lato, czyli Nokian Wetproof: dlaczego warto się na nie zdecydować?

Opony letnie z segmentu premium, jakimi są Nokian Wetproof, to ten rodzaj ogumienia, który korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Asymetryczny bieżnik został pomyślany w ten sposób, aby szybko i efektywnie odprowadzać wodę spod opony, niwelując zjawisko aquaplaningu i zapewniając wysoki poziom przyczepności podczas jazdy po mokrych nawierzchniach. Przepływ powietrza między oponą a nadkolem jest swobodny, a jazda po suchych nawierzchniach komfortowa i cicha. Z tego powodu Nokian Wetproof to bardzo dobre opony do bezpiecznej jazdy w sezonie letnim.

Warto zmieniać opony z zimowych na letnie w odpowiednim czasie. Korzystny jest wybór opon z segmentu premium, bo tego rodzaju ogumienie będzie służyć przez wiele sezonów.

Zdj. główne: materiał od klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak analiza ryzyka może wpłynąć na sukces Twojego projektu związanego z technologią wodorową?
Jak analiza ryzyka może wpłynąć na sukces Twojego projektu związanego z technologią wodorową?
Dowiedz się, jak prawidłowo przeprowadzona analiza ryzyka może zwiększyć szanse na sukces Twojego projektu w sektorze technologii wodorowej.
Tegoroczny laureat nagrody Darwina jechał 171 km/h w terenie zabudowanym
Tegoroczny laureat nagrody Darwina jechał 171 km/h w terenie zabudowanym
Funkcjonariusze drogówki nie mieli wątpliwości - zrezygnowali z mandatu i od razu skierowali sprawę do sądu.
Pracownik komisu skasował supersamochód i nie poniesie konsekwencji
Pracownik komisu skasował supersamochód i nie poniesie konsekwencji
Sytuacja miała miejsce w 2017 roku, gdy za kierownicę supersamochodu wsiadł 25-letni pracownik firmy, który bez pozwolenia postanowił przejechać się autem. Z nieoficjalnych informacji wynika, że drogi samochód nie był ubezpieczony.
Ostatnie wpisy