Kolejny epizod telenoweli pod tytułem Igrzyska Olimpijskie w Tokio. W przeddzień najważniejszej imprezy sportowej, Toyota podjęła kontrowersyjną decyzję odnośnie wycofania się z reklam dotyczących imprezy. Jaki był oficjalny powód?
Wszystko wskazuje na to, że Igrzyska Olimpijskie w Tokio odbędą się pomimo dużych kontrowersji. W stolicy Japonii panuje aktualnie stan wyjątkowy, a mieszkańcy niepokoją się wpływem wywartym przez przeprowadzenie igrzysk na sytuację epidemiologiczną. 32 procent ankietowanych przyznało, że tegoroczne IO powinny zostać odwołane.
Jak się okazało, jeden z głównych partnerów, Toyota, zdecydowała się wycofać z reklam promujących Igrzyska Olimpijskie. Wszystko wskazuje na to, że szef koncernu, Akio Toyoda, trzyma stronę oburzonych organizacją imprezy. Warto zaznaczyć, że to jeden z japońskich magnatów, których głos ma duży wpływ na politykę kraju.
Kolejnym argumentem za dezaprobatą jest rezygnacja Toyody z udziału w piątkowej ceremonii otwarcia.
(Fot. By Bertel Schmitt – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15352626)