Tesla idzie w ślad za producentami elektroniki? Samochód rozkraczył się tuż po okresie gwarancji
Motonews
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Tesla idzie w ślad za producentami elektroniki? Samochód rozkraczył się tuż po okresie gwarancji

Przypadek przytrafił się YouTuberowi, który zauważył, że tuż po wygaśnięciu gwarancji producenta jego samochód się popsuł i zauważalnie stracił na zasięgu. Koszty naprawy u producenta wynoszą mniej więcej tyle, co nowy egzemplarz.

Teoria spiskowa? Nic z tych rzeczy – od dawna wiemy, że najwięksi producenci na świecie łapią się różnych sztuczek, by zniechęcić klientów do samodzielnej lub serwisowej naprawy swoich urządzeń.

Historię z Teslą przedstawił YouTuber prowadzący kanał Hoovies Garage. Mężczyzna kupił używaną Teslę Model S z 2013 roku. Choć samochód był dość wiekowy, to nadal w świetnym stanie. Przynajmniej przez dwa tygodnie od zakupu maszyny. Wtedy pojawiły się problemy…

Akumulator miał przestać się ładować powyżej poziomu pozwalającego na przebycie 79 kilometrów. Jak wskazuje, z oryginalnego zasięgu rzędu 426 kilometrów, po przejechaniu 150 tysięcy kilometrów, powinno pozostać co najmniej 380 kilometrów!

Internauci wskazują na winę producenta. Tesla miała zaplanować drastyczne zmniejszenie wydajności po upływie 8 lat od zakupu pojazdu – tuż po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego. Choć jeszcze kilka miesięcy temu, amerykańska marka dokonałaby naprawa bezpłatnie, obecnie może ona wynieść nawet 20 tysięcy dolarów! To mniej więcej tyle ile wynosi cena używanej Tesli z rocznika 2013!

(Fot. Pixabay)

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Niesamowity samochód Roberta Lewandowskiego – robi wrażenie!
Niesamowity samochód Roberta Lewandowskiego – robi wrażenie!
Profesjonalni piłkarze z wyższej półki są bardzo często właścicielami drogich aut. Nie inaczej jest w przypadku najlepszego napastnika na świecie, Roberta Lewandowskiego. Czym jeździ Polak?
Kilka prostych sposobów na poprawę jakości snu i zdrowego trybu życia
Kilka prostych sposobów na poprawę jakości snu i zdrowego trybu życia
Popraw jakość snu i zdrowie! Rutyna, relaks, zdrowa dieta i aktywność fizyczna — klucze do dobrego snu. Zdrowy sen, zdrowsze życie! Twórz regularną rutynę snu Nasze ciała i umysły funkcjonują najlepiej, gdy są przyzwyczajone do regularnych harmonogramów snu. Wprowadzenie stałej rutyny snu może pomóc nam zasnąć i obudzić się o odpowiednich porach. Staraj się chodzić spać i wstawać o tych samych godzinach każdego dnia, nawet w weekendy. Stwórz odpowiednie warunki do snu Stworzenie sprzyjającego środowiska do snu może mieć ogromny wpływ na jakość naszego snu. Spróbuj utworzyć w sypialni chłodny, cichy i ciemny klimat. Wybierz wygodne materace i poduszki, które zapewnią odpowiednie wsparcie dla twojego ciała. Ogranicz narażenie na ekran przed snem Ekspozycja na światło emitowane przez telewizory, telefony komórkowe i tablety przed snem może zakłócić nasz rytm. Postaraj się ograniczyć korzystanie z urządzeń elektronicznych co najmniej godzinę przed planowanym czasem snu. Unikaj ciężkiego jedzenia i stymulantów Spożywanie ciężkich posiłków przed snem może utrudnić nam zasypianie i prowadzić do nieprzyjemnych dolegliwości żołądkowych. Unikaj również napojów i substancji stymulujących, takich jak kofeina i nikotyna, które mogą prowadzić do bezsenności. Regularnie uprawiaj aktywność fizyczną Stres i niepokój mogą znacznie utrudniać nam zasypianie i utrzymanie zdrowego snu. Znajdź techniki zarządzania stresem, które najlepiej pasują do Ciebie, takie jak medytacja, głębokie oddychanie, joga czy czytanie relaksujących książek. Regularna praktyka relaksacji pomoże Ci uspokoić umysł i przygotować się do snu. Ogranicz spożycie alkoholu i kofeiny: Alkohol i kofeina mają duży wpływ na jakość snu. Choć może on początkowo pozornie pomagać w zasypianiu, to w rzeczywistości zakłóca on nasz naturalny cykl snu i prowadzi do tego, że jest on bardziej płytki i niespokojny. Kofeina, z kolei, jest silnym stymulantem i może utrudniać zasypianie. Staraj się ograniczać spożycie tych substancji, zwłaszcza w godzinach popołudniowych i wieczornych. Skonsultuj się z lekarzem w przypadku trudności ze snem: Jeśli mimo wprowadzenia zdrowych nawyków nadal masz problemy ze snem, warto skonsultować się z lekarzem. Będzie on w stanie przeprowadzić dokładną ocenę Twojego problemu i zaproponować odpowiednie rozwiązania. Poprawa jakości snu jest niezwykle ważna dla naszego ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia. Wprowadzenie prostych nawyków, takich jak utrzymywanie regularnej rutyny snu, stworzenie odpowiednich warunków do snu oraz unikanie czynników zakłócających sen, może przynieść znaczącą poprawę. Pamiętaj, że zdrowy sen to klucz do zdrowego życia!
Jak często trzeba wymieniać akumulator w samochodzie?
Jak często trzeba wymieniać akumulator w samochodzie?
Pojemność akumulatora to jedno, jego żywotność — drugie. Niezależnie od silników diesla i innych, przychodzi taki moment, kiedy akumulator po prostu trzeba wymienić. Jakkolwiek trudno nam to czasem zaakceptować, akumulator to część eksploatacyjna i ma określoną żywotność.
Ostatnie wpisy